Ahmet Alpaslan: Artvin’ yolları deversiz ve hatalıdır!

Özellikle Karayollarını ve yetkilileri uyarmasına rağmen bugüne kadar hiçbir çalışmanın yapılmamasını eleştiren Artvin Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası başkanı Ahmet Alpaslan, kazanın ardından yaptığı açıklamada; “Öncelikle mübarek Ramazan ayında yaşadığımız can kaybıyla sonuçlanan trafik kazasından dolayı duyduğum üzüntüyü dile getirmek istiyorum. Hayatını kaybeden şoför esnafı arkadaşımıza Allah’tan Rahmet, kederli ailesine başsağlığı diliyorum. Ölen kim olursa […]

1 (3)

Özellikle Karayollarını ve yetkilileri uyarmasına rağmen bugüne kadar hiçbir çalışmanın yapılmamasını eleştiren Artvin Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası başkanı Ahmet Alpaslan, kazanın ardından yaptığı açıklamada; “Öncelikle mübarek Ramazan ayında yaşadığımız can kaybıyla sonuçlanan trafik kazasından dolayı duyduğum üzüntüyü dile getirmek istiyorum. Hayatını kaybeden şoför esnafı arkadaşımıza Allah’tan Rahmet, kederli ailesine başsağlığı diliyorum. Ölen kim olursa olsun nereli olursa olsun bizim kardeşimizdir. Hatırlarsanız Ramazan ayı başlamadan önce sürücü arkadaşlarımızı uyarmıştık.  Ancak buradaki kazada köprünün hatalı oluşu da etkendir. Yetkilileri sürekli uyardık. Baraj inşaatı sırasında yapılmış olan servis köprüsüyle Erzurum- Yusufeli yolu ulaşıma açılmıştır. Ve bu konuda çok kez uyarmamıza rağmen maalesef hiçbir gelişme sağlanmamıştır. Sonuç olarak bu köprüde bizim çekindiğimiz, inşallah olmaz dediğimiz trafik kazası yaşanmıştır. Umarım ki bu son olur ve en kısa sürede adam gibi bir geçiş köprüsü yapılır.

Bakın konu gündeme gelmişken, Artvin şehir merkezine geçiş sağlayan köprü girişi de maalesef iyi değildir. Karşı tarafta çalışma yapılmışsa da dönemeçteki keskinlik olduğu gibi bırakılmış açılan yer de araç parkı olarak kullanıldığı için görüş alanını daha da daraltmıştır. Ve orada aydınlatma yok.   Hele eski mezbahan enin olduğu taraftaki belden eğik köprü tam bir ibretliktir. Soru işaretine benzeyen kavisli bir köprü Türkiye’nin başka bir yerinde yoktur. PİT köprüsüne rahmet okutan bir köprü. Karayolları bari bunlara baksın.  Artvin neden bu kadar öteleniyor, önemsenmiyor. Bu vadi üzerinde 11 katrilyonluk yatırım var. Bunu değerli idarecilerimiz gururla söylüyor. Teşekkür ediyoruz. Ama böyle köprülerle geçiş sağlanıyor. Ben bir kere daha yetkililerimizi uyarıyorum. Artvin’deki yollarda kara noktalar var.

Artvin’deki Yollar Deversiz Ve Hatalıdır

Fizik kurallarına aykırı yapılmış, eğimi, verilmemiş, deversiz yollar var. Bunlar araçların kontrolünü zorlaştırıyor. Kazalara sebep oluyor. Ben Artvin’de barajlar sonrası yapılmış yollar hakkında araştırma yapılmasını öneriyorum. Karayolları uzmanlarından oluşan bir ekip yapılan bu yolları denetlesin ve rapor tutsunlar. Bu yolun standartlarda bir karayolu olduğunu hiç kimse iddia edemez. Tünellere girişte viraj varsa, çıkışta aynı şekilde hatalı ve virajlıysa, keskin dönemeçler varsa, çok dik olarak çıkarılmış sürekli taş akıtan yüksek ve dik şevler varsa, bu yol hatalı yoldur. İsterseniz 10 şeritli yol olsun. Hiç fark etmez.” dedi.

ahmet alpaslan uyardi (2) 1 (1) 1 (5) 1 (12) 1 (3) 1 (3)

 

0 comments