Varsa bir kusur ortaya çıksın!

CHP Yüksek Disiplin Kurulu Başkanı Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan Osmangazi Köprüsü hakkında çıkan iddiaların araştırılması amacıyla Meclise Araştırma Önergesi verdi.Bayraktutan, 30 Haziran 2016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın bizzat katılarak açılışını gerçekleştirdiği törende Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Osmangazi köprüsünün hayata geçmesi için “Projeyi en başından beri adım adım takip ettim” bağlamındaki ifadelerini hatırlatarak kamuoyunda proje ile ilgili […]

481783_294014660715744_2144607983_n

CHP Yüksek Disiplin Kurulu Başkanı Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan Osmangazi Köprüsü hakkında çıkan iddiaların araştırılması amacıyla Meclise Araştırma Önergesi verdi.Bayraktutan, 30 Haziran 2016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın bizzat katılarak açılışını gerçekleştirdiği törende Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Osmangazi köprüsünün hayata geçmesi için “Projeyi en başından beri adım adım takip ettim” bağlamındaki ifadelerini hatırlatarak kamuoyunda proje ile ilgili birçok iddianın mevcut olduğunu söyledi.

Bayraktutan mecliste yaptığı açıklamanın devamında; “Bilindiği üzere “Son tabliye” vidasının büyük bir törenle sıkılmasından sonra Osmangazi Köprüsü’nün geçiş ücretinin 35 dolar olduğu ve hazinenin de köprüyü yapan müteahhitlere günde 40 bin araç geçişi garantisi verildiği ifade edilmektedir. Ancak Osmangazi köprüsünün geçiş ücretlerinin vatandaşa pahalı gelmesi nedeni ile hazineye verilen garantinin çok altında geçişlerin olduğu görünmektedir. 35 dolardan 30 dolara çekilen ücret yine karşılık bulmamıştır. 11-26 Temmuz 2016 tarihleri arasında 16 günde köprüden sadece 100 bin 932 araçtır. Yani günde 40 bin araç değil, 6 bin 308 araç geçmiştir. Sözleşmede belirtildiği gibi 40 bin araç geçseydi söz konusu tarihler arasında toplamda 640 bin civarında olacaktı. Başka bir ifade ile söz konusu tarihler arasında sözleşmede belirtilen sayının 539 bin 68 aracın eksik geçtiği görülmektedir. Firma bu eksikliği devletten almaktadır. Yani 539 bin 68 çarpı 90 TL(30 dolar) buda 48.5 milyon TL ediyor ve günlük zarar 3 milyon TL civarında oluyor. Bu ücret sadece geçmeyen otomobiller için. Bunun daha kamyonu, ağır vasıtası ve projenin asma köprü dışındaki dört ayrı kesim otoyolu da var. Sözleşmedeki bu garantörlük  Yap-İşlet-Devret (YİD) modelli ilgili firmaya 2035 yılına kadar verildi. Daha 19 yıl var ve 19 yıl boyunca Osmangazi köprüsü için günde ilgili firmaya 3 milyon TL ödenecek.

Osmangazi köprüsünün ihtiyaçtan dolayı yapımı konusunda hiçbir tereddüdümüz yok. Ancak ihale şartnamesi ve yapım koşulları kamuyu zarar soktuğu noktasında birçok kuşkularımız mevcuttur. Devleti günde ortalama 3 Milyon TL zarara uğratan proje ile ilgili kamuoyunda büyük rahatsızlıklar, ciddi iddialar mevcuttur.

Yukarıda belirtmiş olduğumuz konuların ve kamuoyunda çıkan birçok iddiaların dikkate alınıp, kurulacak bir komisyon ile Osmangazi köprüsü projesinin, ihale koşullarının, söz konusu şartnamenin incelenmesi adına Meclis Araştırma Komisyonu kurulmasını talep etmekteyiz” ifadelerine yer verdi.

 

0 comments